Toba

21 Dec

Ce poate fi mai bun decât o tobă făcută în casă. A ieşit delicioasă şi sper să vă placă şi vouă.

Ce-ţi trebuie

2 urechi de porc

2 rinichi de porc

1 limbă de porc

1 muşchi mic de porc

½ kg pulpă de porc

1 inimă de porc

250 g slănină împănată cu carne

4 căţei de usturoi

1 stomac de porc

sare

piper măcinat din rasnita de la Kotanyi

piper boabe de la Kotanyi

3 foi de dafin de la Kotanyi

Cum prepari

1. Am curăţat stomacul de porc de membrana interioară. Cel mai uşor se curăţă cu sare grunjoasă. Am spălat bine, l-am lăsat în apă cu oţet şi ceapă tăiată felii, după care l-am spălat bine. Se găseşte în măcelării gata curăţat de membrană.

2. Am pus la fiert toate organele, muşchiul, slănina şi pulpa. Am adăugat boabe de piper, sare şi foile de dafin. Am lăsat să fiarbă o oră şi jumătate din momentul în care a dat în fiert. Le-am scos şi le-am lăsat să se răcească.

3. Am curăţat limba de pieliţa albă. Am tocat totul cubuleţe mai mari, am pus într-un vas şi am adăugat usturoiul pisat, sare şi piper măcinat, după gust, şi două polonice cu zeama în care au fiert.

4. Am umplut stomacul cu compoziţie şi am cusut toată deschizătura. Eu am mai cârpit în câteva locuri pentru că era foarte subţire şi se rupsese. Ca să fiu sigură că nu se sparge, am introdus toba într-o bucată de dres, prinzând bine la capete.

5. Am pus zeama în care au fiert organele pe foc şi când a dat în clocot am introdus toba. Am lăsat să fiarbă 30 de minute. Din când în când am înţepat-o cu un ac mai mare. Am scos-o din zeamă, am aşezat-o într-un lighenaş, am aşezat un fund de lemn rotund peste ea şi am pus o greutate. Am lăsat-o aşa până a doua zi. O poţi lăsa mai mult, totul este să stea la rece.

11 răspunsuri to “Toba”

  1. Maria 21 Decembrie 2010 la 15:15 #

    Buna toba si arata de milioane!
    Exact asa o faceam si noi la tara,o puneam in tifon legat la capete si la fiert cu ea! Ei, timpurile acelea s-au dus!
    Multumim pentru idei,pentru modul de prezentare si ca va faceti timp pentru noi, cei care, intram cu placere pe acest site!
    Cu bine!

  2. Iuliana-EYRE 21 Decembrie 2010 la 20:25 #

    Arata f. bine ,dar aici ,in Irlanda ,nu prea le gasesti pe toate ;avem norocul cu polonezii si rusii si-au deschis magazine apropiate de ale noastre ,dar GUSTUL nu-i ca cel din Romania .De anul trecut ,irlandezii ,aduc picioare de porc(adidasi ),pulpa de porc si putem sa facem piftii.Varza murata (foi) aduc rusii,si asa facem sarmale .Anul acesta am pus varza la murat (fara marar uscat ) am pus crengi uscate de cimbru,hrean,malai (in tifon),ne descurcam ,nu ? Multumesc pt ideile grozave .Te mai astept .SARBATORI FERICITE TIE SI TUTUROR ROMANILOR INSIRATI PE INTREG MAPAMONDUL .

    • retetelemarianei 22 Decembrie 2010 la 10:23 #

      Multumesc mult pentru aprecieri. Cand vii in Romania te astept la o cafea si o prajitura buna. La multi ani cu sanatate si sa ai parte numai de bucurii

  3. ella 22 Decembrie 2010 la 12:31 #

    o bunatate..nu e craciun fara toba…

    • retetelemarianei 22 Decembrie 2010 la 13:50 #

      Asa este. Ai dreptate. Merita sa o incerci. Este delicioasa. Pupici multi

  4. Georgeta 17 Februarie 2011 la 15:16 #

    Toate arata minunat.Ma bucur ca exista acest site,sunt si eu pasionata de gatit,fac totul cu mult drag si aici orice sfat e binevenit.Am vizualizat COZONACUL,este una din marile mele neimpliniri(sa nu razi de mine).La inceputul casniciei mele,adoram sa miroasa si la mine a cozonac(asa ca la mama mea),dar niciodata nu-mi reusea si atunci am renuntat.Dar citind reteta ta,nu mi s-a parut grea si cred ca imi mai iau odata avant,poate de Pasti.Doamne ajuta sa-mi reuseasca!Iti doresc numai bine1

    • retetelemarianei 17 Februarie 2011 la 15:23 #

      Buna Georgeta. Daca incerci cozonacul si urmezi exact pasii mei o sa-ti iasa cu siguranta. Te mai astep. Pupici

      • Cosmin-Silviu 4 Iunie 2012 la 19:43 #

        sa zic sincer nu mananc numa de Craciun TOLBA e o mancare f f buna :X

  5. Cosmin-Silviu 4 Iunie 2012 la 19:45 #

    Am luat 10(zece) pe reteta asta la scoala:))……..O incerc si la anu….poate mai vine un zece:))))

  6. Lubita 15 Decembrie 2016 la 15:08 #

    Bravo Mariana,e super bună aceasta rețetă; şi eu tot la fel o fac!
    Pup pentru ziua ta!

Lasă un răspuns

