Sarmale cu afumătură

20 Dec

Aşa cum v-am promis, de astăzi încep să  postez reţete tradiţionale pentru Crăciun. Încep cu sarmalele şi caltaboşul. O să urmeze cârnaţii, toba şi lebărul. Le-am făcut şi o poză cu atmosferă. Nu a ieşit cine ştie, dar am încercat.

Ce-ţi trebuie

1 kg carne de porc

3 cepe mari

3 linguri orez

4 linguri pastă de tomate

1 linguriţă cimbru

2-3 kg varză murată

300 g costiţă afumată

2-3 foi de dafin

sare

piper

Cum prepari

1. Am spălat varza în apă rece. Nu este sărată, dar aşa fac mereu. Am desfăcut foile, am înlăturat nervurile mai tari şi le-am tăiat bucăţi.

2. Am trecut carnea şi ceapa prin maşina de tocat, am pus totul într-un castron. Am adăugat orezul spălat bine şi scurs, cimbrul şi două linguri de pastă de tomate. Am condimentat cu sare şi piper, după gust, şi am omogenizat bine compoziţia.

3. Am luat cu lingura carne şi am aşezat pe foile de varză deja porţionate, am rulat şi am introdus varza la capete.

4. După ce am dat gata toate sarmalele, am tocat varză şi am aşezat pe fundul vasului. Eu sarmalele le fac în vas de lut. Dacă le faci într-o cratiţă mai mare, le fierbi 30 de minute pe foc şi apoi le introduci la cuptor. Am pus peste varză câteva felii de costiţă (poţi pune şi slănină afumată, mai ales dacă carnea este mai slabă), foile de dafin şi am aşezat sarmalele una lângă alta. Am pus restul costiţei şi am continuat cu sarmale.

5. Am acoperit cu varză tocată, am diluat în apă două linguri de pastă de tomate şi am turnat deasupra. Am acoperit cu apă, am pus capacul şi le-am introdus la cuptor. După o oră, le-am luat capacul şi le-am lăsat să fiarbă, la foc mic, circa două ore. Am mai adăugat puţină apă pentru că scăzuse.

6 răspunsuri to “Sarmale cu afumătură”

  1. madalina 20 Decembrie 2010 la 11:45 #

    Super!Imi plac la nebunie….De-abia astept sa fac si eu….

  2. Iuliana-EYRE 21 Decembrie 2010 la 19:35 #

    Felicitari pt. retetele trimise . Sarmalele tot la fel le fac si eu ,numai ca ceapa o calesc putin ,apoi pun si orezul si le fierb putin .In rest la fel .
    SARBATORI FERICITE PT> TOTI ROMANII ORI UNDE SE VOR AFA .

  3. daniela 24 Decembrie 2011 la 12:32 #

    super reteta doar ca eu cum sint noua in bucatarie am facut o greseala mare, mare, am uitat sa pun in carne ceapa , nu ma intrebati cum am uitat pt ca nici eu nu stiu si sint foarte suparata pt ca nu stiu ce o sa iasa.

    • retetelemarianei 27 Decembrie 2011 la 10:05 #

      Buna Daniela. Se mai intampla sa uiti cate ceva. Sa nu disperi, o sa mai patesti… Cred ca le-ai putut manca.

  4. anisoara 10 Decembrie 2012 la 15:44 #

    super!si eu le fac la fel
    anisoara

    • retetelemarianei 10 Decembrie 2012 la 17:59 #

      Buna Anisoara. Sunt foarte bune. Eu o sa incerc sa le pun la fiert si putin vin alb. Pup

Lasă un răspuns

