Kefta libaneză cu cuşcuş şi sos de iaurt

29 Noi

Aşa cum am promis, în special Mariei, în weekend am gătit kefta libaneză, reţetă învăţată de la Horia Vârlan. Ai mei au fost încântaţi de gust şi au păpat tot.  Mi-au ieşit patru porţii destul de babane. O să vă placă şi vouă cu siguranţă.

Ce-ţi trebuie

Pentru kefta

½ kg carne de miel tocată

2 ouă

1 ceapă mică

2-3 căţei de usturoi

2 linguri pătrunjel

2 linguriţe mentă proaspătă

1 linguriţă oregano proaspăt

3 felii pâine toast

½ linguriţă scorţişoară măcinată

1 vârf cuţit piper măcinat

sare

Pentru cuşcuş

1 cană cuşcuş

1 cană supă de pui sau legume

1 lingură ulei de măsline

sare

Pentru sosul de iaurt

200 g iaurt gras

100 g castravete verde

2 linguri ulei de măsline

2 căţei de usturoi

sare

Cum prepari

1. La feliile de pâine am tăiat coaja şi le-am făcut firimituri cât mai fine. Într-un castron am pus carnea, am adăugat ceapa şi usturoiul tocate mărunt, firimiturile de pâine, ouăle bătute, verdeaţa tocată mărunt, condimentele şi am sărat după gust.

2. Am amestecat bine şi am lăsat să se aromatizeze 10 minute. Mentă verde am găsit, dar oregano nu. Aşa că am pus oregano uscat.

3. Am împărţit compoziţia în opt şi am rulat pe ficare în formă de “mic” cu diametrul de 2,5 cm şi lungimea de 14-15 cm şi le-am înţepat pe mijloc cu câte un băţ de frigăruie.

4. Le-am pus la fript  într-o tigaie de teflon. Trebuia pe grătar, dar momentan nu mai am. Le-am fript circa 10-12  minute, la foc mic.

5. În timp ce kefta se frigea, am pus în supa fierbinte uleiul, un pic de sare şi am amestecat. Am adăugat cuşcuşul şi am acoperit cu un capac. L-am lăsat 10 minute, după care l-am “răvăşit” cu furculiţa până a devenit pufos.

5. Castravetele l-am curăţat de coajă şi l-am tăiat cubuleţe foarte mici. Am pus într-un bol iaurtul şi l-am amestecat cu usturoiul pisat, uleiul de măsline, sare, după gust, şi castravetele scurs de zeamă.

6. Am aşezat pe mijlocul farfuriei cuşcuş, am aşezat câte două kefta şi am turnat sos de iaurt. Sunt delicioase.

4 răspunsuri to “Kefta libaneză cu cuşcuş şi sos de iaurt”

  1. Maria 29 Noiembrie 2010 la 15:40 #

    Asa e , asteptam reteta, multumesc mult!Am salvat link-ul si l-am trimis unei persoane speciale care adora mancarurile libaneze dar kefta+cus-cus+sos de iaurt si castraveti e o nebunie!Chapeau bas !
    Reteta e de milioane!
    Maria

  2. Gamine 5 Februarie 2013 la 14:43 #

    myammy! arata delicios!

    • retetelemarianei 5 Februarie 2013 la 14:48 #

      Buna Adela. Nu numai ca arata delicios, dar este si foarta buna. Daca pregatesti acest fel de mancare, te rog sa-mi dai un semn sa-mi spui cum a fost. Pup dulce si pofta buna

Lasă un răspuns

