Fasole bătută

17 Noi

Mă gândeam ce să le mai prepar alor mei. Sunt atât de răsfăţaţi că nu mai ştiu ce să le fac. Fiind în post şi miercuri pe deasupra, ei au venit cu propunerea să le fac o fasole bătută. Mirare mare din partea mea, pentru că ei de obicei mă lasă pe mine să decid ce pregătesc. Vă dau şi vouă o idee şi vă invit să gătiţi cu mine.

Ce-ţi trebuie

500 g fasole boabe uscată

5-6 căţei de usturoi

250 ml ulei

4 cepe

1 lingură pastă de tomate

1 linguriţă boia iute

sare




1. Am pus fasolea la înmuiat cu o seară înainte. Am spălat-o şi am pus-o la fiert. Eu am lăsat-o pe foc 15 minute, am scurs apa şi am acoperit-o cu apă caldă. Din nou la fiert cu ea alte 15-20 de minute, timp în care am curăţat ceapa şi usturoiul. Ceapa am pus-o în apă rece. Am scurs din nou apa şi am turnat apă (tot caldă). Am lăsat-o să fiarbă, la foc mic, până boabele s-au pătruns. Am scurs-o de apă, am pus-o într-un castron mai mare şi am lăsat-o să se răcească.

2. Blenderul era pregătit pentru mixat. Am început operaţiunea în forţă (dacă nu ai blender sau mixer o poţi da prin maşina de tocat). Am adăugat uleiul treptat în timp ce mixam. Dacă este prea tare, adaugi puţină zeamă în care a fiert. La final, am adăugat usturoiul pisat şi am pus sare, după gust. Al meu este cam sărat.

3. Ceapa am tăiat-o julien şi am călit-o în două linguri cu ulei încins. Când s-a rumenit puţin, am adăugat puţină apă şi am lăsat pe foc până a scăzut toată apa. Am pus pasta de tomate, boiaua şi condimentat cu sare, tot după gust. Am mai lăsat pe foc 2-3 minute.

4. Am aşezat fasolea într-un bol, am netezit-o cu drag şi am pus ceapa. O poţi servi cu murături, este absolut delicioasă.

6 răspunsuri to “Fasole bătută”

  1. delicios 18 Noiembrie 2010 la 15:44 #

    Buna, Mari! Sunt invidioasa pe ai tai, ca te au langa tine ca ii rasfeti permanent cu bucate delicioase. Sper sa am si eu abilitatea ta de gatit si sa rasfat si eu pe ai mei cu retetele tale.

  2. retetelemarianei 18 Noiembrie 2010 la 15:46 #

    Multumesc delicios. Eu te pot ajuta cand ai nevoie. Trebuie doar sa-mi ceri ajutorul. Pup dulce

  3. ana 18 Noiembrie 2010 la 16:38 #

    yummi, nu puteai avea ceva mai bun de atata pe pagina de start. cred ca o sa lesin de pofta la serviciu 🙂 pupici si sa ne dai cat mai multe idei

    • pasa gilda 26 Noiembrie 2010 la 10:06 #

      este cea mai buna reteta de fasole batuta, pe care am incercat-o.
      succes

  4. Draghicescu Ana 4 Aprilie 2012 la 22:55 #

    Buna, Mariana!Am facut fasole batuta si este delicioasa ,foarte gustoasa,usturoiul ii da un gust deosebit ,chiar astazi am facut.

Lasă un răspuns

