Faguri cu crema

21 Iun

O prajitura pe care o mancam des in copilarie. Am facut rost de o formă si m-am gandit sa le fac. Ce bune au iesit. Le poti face si in forme de teflon, dar vor iesi mai mari.

Ce ai nevoie
Pentru aluat
1 cana lapte
1 cana zahar
1 cana untura
4 oua
2 plicuri praf de copt
1 fiola esenta de vanilie
faina cat cuprinde
Pentru crema
500 ml lapte
1 pachet margarina
4 linguri faina
1 cana zahar
1 fiola esenta de rom
3 linguri cacao

Cum prepari
1. Am pus intr-o cratita mai mare zaharul si laptele. Am lasat pana s-a incalzit laptele ca sa se topeasca zaharul. Am luat cratita de pe foc, am adaugat untura, ouale, praful de copt si esenta. Am adaugat apoi faina treptat pana am obtinut un aluat potrivit de tare care nu se mai lipea de maini sau de vas.


2. Din aluatul obtinut, am facut bilute mici.


3. Am asezat cate sase bilute pe o parte a unei forme de faguri incinsa foarte bine in prealabil pe flacara aragazului si unsa cu putin ulei. Pentru uns, eu am folosit o pensula.


4.Am inchis forma, apasand bine. Coci pe ambele parti. Nu le tii mult, se rumenesc frumos dupa circa un minut.Dureaza ceva timp pana le coci, dar ies destul de multe. Daca vrei, poti sa faci doar jumatate din compozitie.


5. Intr-o cratita cu fundul gros, am amestecat laptele cu faina, zaharul, pudra de cacao si am pus pe foc mic. Am lasat pana s-a ingrosat, dupa care am dat sa se raceasca.


6. Am incorporat margarina moale in crema si am pus esenta de rom. Am lipit cu crema doua cate doua “floricele”. Sunt bune dupa cateva ore. Dar ideal ar fi sa stea de seara pana a doua zi. Cu cat stau mai mult, cu atat sunt mai bune.


20 Răspunsuri to “Faguri cu crema”

  1. Bucataria Cameliei 21 iunie 2012 at 17:16 #

    Chiar imi aduce aminte de copilarie!!!Ce ne mai facea mama!!!faguri si migaloasele nuci!!

    • retetelemarianei 22 iunie 2012 at 14:09 #

      Da, Camelia si nucile, dar nu am gasit forma pentru ele. Mi-ar placea sa le fac. Pup

  2. Carmen 21 iunie 2012 at 20:40 #

    Draga Mariana, ce de amintiri placute ai trezit in mine cu acesti faguri! Parca le si simt aroma si mai ales gustul.
    Adevarat ca mama mea avea alta reteta, dar la fel aratau. Ce buni sunt si cu diferite gemuri! Multumesc, Carmen

  3. irina gabriela 22 iunie 2012 at 04:34 #

    am sa caut sa imi cumpar si eu o forma pt faguri…super bune si destul de frumusele !

  4. cristina 11 septembrie 2012 at 12:25 #

    de unde ai cumparat forma de fagure? cit costa?

    • retetelemarianei 11 septembrie 2012 at 13:25 #

      O am de la o colega, dar sa stii ca se gaseste ceva asemanator in magazinele TCM. Pup

  5. Maria 25 octombrie 2012 at 09:45 #

    Super reteta, imi aminteste de copilarie:)
    Insa am o mica problema, cu ce putem inlocui untura?
    Multumesc :)

    • retetelemarianei 25 octombrie 2012 at 13:19 #

      Buna Maria. Cu margarina sau cu ulei. Cu untura ies mai fragede. Pup

      • Maria 25 octombrie 2012 at 13:56 #

        Multumesc de raspuns:)
        si in cazul in care merg pe varianta margarinei, ce cantitate de margarina sa folosesc.
        Multumesc

      • retetelemarianei 25 octombrie 2012 at 16:13 #

        200 g este suficienta cred. Daca o lasi sa se inmoaie si o pui intr-o cana este exact cantitatea de untura. Pup

  6. adina 22 decembrie 2012 at 15:33 #

    buna ziua!!!si daca inlocuim untura cu uleiul,o jumatate de cana e suficient?sau trebuie o cana intreaga?

    • retetelemarianei 24 decembrie 2012 at 17:11 #

      buna Adina , trebuie tot o cana cu ulei …

      • claudia 20 septembrie 2013 at 11:47 #

        buna , pentru crema cam cate grame are pachetul de margarina

      • retetelemarianei 20 septembrie 2013 at 13:03 #

        Buna Claudia. Pachet de 200 g.

  7. elena 22 decembrie 2013 at 09:44 #

    pun margarina moale in crema cand e deja racita sau cand e moale?

    • retetelemarianei 24 decembrie 2013 at 11:59 #

      Buna Elena. O poti pune cand este calda pentru cA margarina nu se taie ca untul.

  8. marinela 26 decembrie 2013 at 22:03 #

    nu stiu ce gust are dar arata bineeeeeeeeeeeeeeeeee

  9. bi 1 aprilie 2014 at 16:20 #

    locuiesc in Buzau si am gasit in piata forma de nuci cu 40 lei si forma de de figure cu 30 lei,omul care le vindea mi le/a dat cu 35 si 25 lei.Le vinde persoana care vinde tuciuri,maturi etc.Incercati in piata in orasul vostru.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 191 other followers

