Prajitura Jerbo

28 Feb

Daca iti place nuca, aceasta prajitura are din belsug. Nu se face greu si este delicioasa si satioasa. Iti ies si multe portii. Merita sa o incerci.


Ce ai nevoie
25 g drojdie
500-600 g faina
100 g unt
1/2 cana zahar
3 oua
1 praf de sare
50 ml lapte caldut
300 g gem acrisor

Pentru umplutura
500 g nuca macinata
5 linguri zahar
1 fiola esenta de rom

Pentru glazura
4 linguri apa
2 linguri zahar
100 g ciocolata menaj
50 g margarina

Cum prepari
1. Am pus faina cernuta intr-un lighenas si intr-o parte am amestecat drojdia cu doua lingurite de zahar, laptele caldut, putina faina si am lasat 15 minute la dospit.


2. Am adaugat peste maia untul moale, ouale, sarea, zaharul si se framanta un aluat potrivit de tare. Am impartit aluatul in trei.


3. Nuca macinata (eu am trecut-o prin masina de tocat) am amestecat-o cu zaharul si esenţa de rom.


4. Am intins din prima bucata de aluat o foaie si am pus-o intr-o tava de 30×35 cm unsa si tapetata. Am intins jumatate de gem (eu am folosit de zmeura) si am presarat jumatate din nuca. Am pus a doua foaie, am apasat bine, am intins restul de gem si am presarat restul de nuca. Am acoperit cu a treia foaie şi am apasat cu mainele pentru ca nuca sa se lipeasca de aluat.


5. Am introdus tava in cuptorul preincalzit si am lasat-o sa se rumeneasca (eu am lasat-o 50 de minute, depinde si de cuptor). Am scos-o din cuptor si am lasat-o sa se raceasca.


6. Intr-o craticioara am pus apa si zaharul pe foc si cand s-a topit zaharul am adaugat margarina si am lasat pana s-a topit. Am pus ciocolata data pe razatoarea mare si am lasat pana s-a topit. Am lasat sa se racoreasca si am turnat-o peste prajitura racita. Am dat la rece pana s-a inchegat glazura, dupa care am taiat-o bucati.

7 Răspunsuri to “Prajitura Jerbo”

  1. pop neluta 29 februarie 2012 at 03:49 #

    super buna prajitura si nu e pretentioasa,Felicitari

  2. irina gabriela 29 februarie 2012 at 05:41 #

    iubesc nuca si sigur am s-o incerc asa cum am facut si cu baclavaua..multumesc din inima

  3. Gabriela 2 martie 2012 at 09:44 #

    Buna Mariana.As dori sa te intreb ceva:atunci cand se intareste glazura de ciocolata si vreau sa portionez prajitura se desprinde aiurea partea de sus(glazura).Tu cum procedezi?
    Multumesc anticipat.

    • retetelemarianei 2 martie 2012 at 10:32 #

      Buna Gabriela. Daca glazura este foarte tare, tai prajitura cu un cutit introdus in apa fiarta. La contactul cu glazura, aceasta se inmoaie putin si poti sa o tai. Pup

    • Mihaela 22 aprilie 2012 at 21:51 #

      Buna Gabriela, pentru a obtine o glazura frumoasa, lucioasa si usor de taiat, eu folosesc la aceasta glazura ulei (de porumb) in loc de unt, modul de preparare fiind acelasi. Daca ti se pare ciudat sa folosesti in glazura ulei in loc de unt, poti folosi unt jumatate din cantitate si ulei cealalta jumatate. Se taie cind este rece, la temperatura camerei. Nu am incercat altfel de ulei decit cel de porumb, sper sa nu fie un impediment! Sucess!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 189 other followers

