Varza calita a la Cluj

17 Feb

I-am promis Ancutzei ca astazi o sa postez reteta de varza a la Cluj. Este buna si ai mei nu mai vor sa le fac sarmale, ci doar reteta asta. Sper sa va placa si voua.

Ce ai nevoie

1,5 kg carne tocata de porc
2 verze mici murate (2,5 kg)
250 g orez
3 cepe
6 linguri pasta de tomate
150 g slaninută afumata
2 lingurite boia dulce
sare
piper
2 lingurite cimbru uscat
4 linguri ulei

Cum prepari
1. Am spalat varza, am scurs-o si am tocat-o fideluta. Am pus doua linguri de ulei la incins intr-o tigaie mai mare si am calit varza maximum 10 minute impreuna cu o lingurita de cimbru uscat, boiaua si piper, dupa gust.


2. Am pus patru linguri de pasta de tomate, am mai lasat cateva minute si am dat deoparte.


3. Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit in doua linguri de ulei incins. Cand s-a inmuiat putin, am adaugat carnea tocata si orezul spalat in mai multe ape si scurs. Am lasat pe foc, amestecand continuu, pana carnea s-a coagulat putin.


4. Am pus doua linguri cu pasta de tomate, am condimentat cu o lingurita de cimbru, sare si piper, dupa gust.


5. Am pus pe fundul unui vas de lut mai mare cateva felii subtiri de slaninuta afumata si jumatate din varza. Am intins uniform.


6. Am pus toata carnea si am netezit cu o lingura. Am intins restul de varza si am asezat deasupra cateva feliute de slanina afumata taiate subtiri. Am turnat usor apa pe marginea vasului (pentru a nu strica starturile) cat sa acopere totul.


7. Am introdus vasul (fara capac) in cuptorul preincalzit pentru doua ore. Daca scade apa, mai adaugi putina pe parcurs. La final, trebuie sa fie foarte bine rumenita si scazuta. Am servit-o cu ardei iute si mamaliguta calda.

11 Răspunsuri to “Varza calita a la Cluj”

  1. madalina 17 februarie 2012 at 17:20 #

    Combinatia de varza acra cu carne tocata e preferata mea. Fie ca e sub forma de sarmalute sau varza a la Cluj…..Chiar mi-ai facut pofta! O asa bunatate eu nu refuz niciodata. Te pupam!

  2. t 17 februarie 2012 at 20:23 #

    Mariana,acum e la cuptor cratita cu varza,dupa reteta de la tine,slaninuta n-am avut,dar,miroase minunat,multumim pentru reteta.

  3. irina gabriela 18 februarie 2012 at 11:08 #

    aceasta vestita varza a la cluj am facut-o de multe ori si intradevar este foarte buna….si merge fff bine facuta si cu varza proaspata….esti extraordinara!esti pt mine un model in ale bucatariei!

    • retetelemarianei 18 februarie 2012 at 18:32 #

      Multumesc pentru aprecieri. Orice femeie care ii place sa gateasca, daca persevereaza va fi un model in bucatarie. Pup irina

  4. ancutza 20 februarie 2012 at 08:29 #

    buna Mariana
    multumesc si pentru aceasta reteta pe care o incerc zilele astea!
    ca de fiecare data este explicata atat de bine ca nu am cum sa nu reusesc multe urari de sanatate si de bine pentru tine si ai tai !

    • retetelemarianei 20 februarie 2012 at 10:37 #

      Buna Ancutza. Multumesc pentru urari. Tot binele din lume si pentru tine. Pup

  5. Mihaela 28 aprilie 2012 at 12:14 #

    Buna ziua, cind am intrat saptamina trecuta prima data in acest blog, am vazut si “Varza a la Cluj” si mi-am amintit ca si ai mei sint amatori de varza. Acum avem in cuptor o “Varza a la Cluj” modificata dupa preferintele famiilei mele. Eu o fac cu varza dulce, taiata fire, cu copan dezosat sau/si piept de curca iar in loc de afumatura pun felii de piept de pui sau copane de pui facute in prealabil pe gratar. E mai complicata reteta asa, dar noi nu mincam porc si nici vita (aproape de loc). O condimentez cu cimbru, piper macinat si paprica iute. De obicei folosesc orez brun integral nedecorticat care este mai sanatos decit cel alb si pe care il mincam cu placere chiar si ca garnitura. Iar varza… noua ne place cu mamaliga (ce bine ca este si la noi la magazin). Va doresc un WE. minunat si spor la gatit. Multumesc pentru idee si sper ca nu v-ati suparat ca v-am impartasit reteta mea modificata.

    • retetelemarianei 2 mai 2012 at 08:07 #

      Buna Mihaela. Cum sa ma supar. Multumesc pentru ideea ta. Pup

      • Mihaela 2 mai 2012 at 21:59 #

        M-as bucura s-o incercati. La noi in casa mincam pui, curca si peste. Cu compozitia de carne de pasare tocata preparata ca pentru musaca (reteata clasica: ceapa+carne tocata+mirodenii) fac si placinta umputa cu carne si pateuri cu aluat fraged sau frantuzesc. Chiar si “ragu”, “sos bolognese” si “chili con carne” si “shepard pie” tot cu carne tocata de pasare le fac. Tot din carne de pasare fac si sarmale in vita sau varza, chiftele, ardei umpluti, ceapa si cartofi umpluti. Eu fac mincarea aproape fara grasime iar la sfirsit pun ulei da masline imediat cind am dat mincarea jos de pe foc. Asa se pastreaza minunatele calitati ale uleilui de masline si gustul lui bun. Ce poate fi rau? Si gustos si sanatos!

  6. monica 10 august 2012 at 19:29 #

    in loc de apa eu pun lapte. e foarte buna.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 192 other followers

