Cornulete cu gem si nuca

25 Ian

Am incercat multe retete de cornulete, dar aceasta este, dupa parerea mea, ce mai buna. Ies foarte fragede si tin foarte multe zile. Cu cat se invechesc, cu atat sunt mai bune. Va invit sa le incercati!


Ce ai nevoie
Pentru aluat
2 cani untura (osanza)
1 cana bors
25 g drojdie
1 fiola esenta de vanilie
1 praf de sare
2 linguri zahar

faina cat cuprinde
Pentru umplutura
450 g gem de prune
150 g nuca zdrobita
1 lingurita esenta de rom
Pentru decor
zahar pudra cu aroma de vanilie pentru decor

Cum prepari

1. Am amestecat ingredientele de la aluat,  am pus faina atat cat sa framant o coca potrivit de tare. L-am dat la rece 30 de minute.


2. Am amestecat gemul cu nuca zdrobita marunt si cu esenta de rom. Am rupt din aluat si am intins pe masa presarata cu faina o foaie subtire. Am taiat patrate (mie imi plac cornuletele un pic mai mari) si in unul din colturile partatelor am pus putin gem cu nuca. Am procedat la fel pana am terminat toate ingredientele. Coca de pe margini de la taiat o framanti cu bucata urmatoare de aluat.


3. Am rulat si am dat forma de cornulet. Le-am asezat in tava (nu trebuie unsa) si le-am introdus in cuptorul preincalzit pana cand s-au maronit pe fund. Deasupra trebuie sa fie usor rumenite. Am lasat spatiu intre ele pentru ca vor creste la copt.


4. Am pus zaharul pudra pe o foaie de hartie, am pus cornuletele fierbinti si le-am tavalit. Zaharul il poti pune si intr-un castron.

15 Răspunsuri to “Cornulete cu gem si nuca”

  1. miris 25 ianuarie 2012 at 10:11 #

    Chiar voiam sa fac cornulete……..acum am si reteta:)

  2. ancutza 25 ianuarie 2012 at 14:21 #

    BUNA MARIANA
    NUMAI CAND LE PRIVESC IMI AMINTESC DE COPILARIE DE CASTRONUL MARE asa mi se parea atunciPLIN CU ACESTE CORNULETE PE CARE LE FACEA MAMA.
    GUSTUL COPILARIEI NU SE UITA!

    • retetelemarianei 25 ianuarie 2012 at 15:59 #

      Asa este Ancutza. Asta este reteta pe care o facea mama mea. Sunt delicioase!

  3. irina gabriela 25 ianuarie 2012 at 22:28 #

    asa este cornuletele cred ca aduc aminte tuturor de copilarie pt ca este sigur un dulce de demult….multumesc !

  4. ARMIN 26 ianuarie 2012 at 15:02 #

    Toate bune si frumoase, pentru o persoana care a mai facut prajituri. Spun asta, pentru ca cea care a trimis reteta, a uitat sa adauge si cantitatea de faina la reteta. Banuiesc ca, faina se pune in functie de cat cer celelalte ingrediente. Cel putin asa inteleg eu si asa o sa incerc eu reteta. Sper sa-mi iasa cornuletele la fel de gustoase ca a celorlalte cititoare. O sa ma ” laud ” daca reusesc. Oricum, multumim pentru reteta.

    • retetelemarianei 30 ianuarie 2012 at 10:02 #

      Buna. Multumesc mult pentru atentionare. S-a remediat. Intr-adevar am uitat cand am scris reteta sa pun faina. Oricum aveai dreptate, faina cat cuprinde. Cum ti-au iesit cornuletele? Pup dulce si te mai aatept

  5. miluka36 27 ianuarie 2012 at 13:12 #

    Am incercat reteta de ziua sotului sf.ION,am avut invitati si am primit felicitari pt.aceste minunate delicii!
    Multumesc frumos,Mariana!

  6. vali 3 februarie 2012 at 09:57 #

    trimite mi si mie sa gust ca sunt singur si n am timp.

  7. cristina (crevedia mare-giurgiu) 19 februarie 2012 at 12:41 #

    super reteta. toata familia te felicita si ma pune sa le fac mereu. pwp dulce

    • retetelemarianei 20 februarie 2012 at 10:38 #

      Buna Cristina. Multumesc pentru cuvintele frumoase si ma bucur ca va plac. Pupici

  8. Mihaela 22 aprilie 2012 at 22:30 #

    As vrea mult sa fac aceasta reteta dar am citeva probleme cu ingredientele:
    1. as putea folosi unt in locul unturii?
    2. nu sint in posibilitate de a gasi bors (am incercat sa prepar acasa dar nu am reusit!) as putea folosi suc de portocale sau de lamiie?
    3. faina cit cuprinde? Aveti o indicatie cit de cit care este cantitatea?
    4. cit cintereste fiola de esenta de vanilie pe care o folsiti Dvs?
    5. folositi drojdie uscata sau umeda?
    Multumesc pentr ajutor. Am multe intrebari caci desi nu sint incepatoare, nu am facut pina acum cornulete cu drojdie si tare as vrea sa le incerc caci, cum sa nu, si mie imi amintesc de copilarie!

    • retetelemarianei 23 aprilie 2012 at 08:49 #

      Buna Mihaela. Potti folosi unt in loc de untura, lapte dulce sau batut in loc de bors, dar nu-ti vor iesi asa de fragede cum ies cele cu untura. Fiola de esenta este de la Dr. Oetker si folosesc drojdie proaspata. Faina nu am cantarit-o niciodata, dar adaugi cat sa-ti iasa un aluat potrivit de tare. Spor si pupici

      • Mihaela 23 aprilie 2012 at 10:07 #

        multumesc, va voi anunta cum au iesit dupa reteta modificata. o zi minunata, insorita si calda

      • retetelemarianei 23 aprilie 2012 at 10:08 #

        Si tie la fel Mihaela. Pup

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 177 other followers

