Tort “Dalmatian” cu ness

21 Noi

Imi place foarte tare nessul in prajituri. Il folosesc si la blaturi, dar si la creme. Tortul acesta este fin si deosebit de gustos.Ce ai nevoie
Pentru blat
7 oua
7 linguri zahar
6 linguri faina
2 linguri cacao neagra
1 praf de sare
Pentru crema
250 ml frisca lichida
250 ml iaurt mai gras
3 pliculete gelatina
4 lingurite ness
4 oua
300 g zahar
Pentru sirop
500 ml cafea
1 fiola esenta de rom
Pentru decor
250 ml frisca lichida
50 g bombonele decorative
50 ciocolata

Cum prepari
1. Mai intai am pregatit blatul. Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zahărul şi am batut pana s-a topit. Am pus galbenusurile pe rand, cacaua si la final am incorporat usor faina, amestecand de jos in sus. Am imbracat o forma de tort cu hartie de copt, am pus compozitia, am nivelat si am introdus-o la cuptor pentru 20-30 de minute.


2. Am scos blatul din cuptor, l-am lasat sa se raceasca, dupa care am desprins hartia de copt. Am pus gelatina la inmuiat in 150 ml de apa. Am facut 500 ml de cafea un pic mai dulce, am amestecat-o cu esenta de rom si am lasat-o sa se raceasca.


3. Pentru crema, am batut ouale cu zaharul si le-am pus pe baie de aburi. Am lasat pana s-a ingrosat. Am adaugat nessul dizolvat in putina apa, am amestecat bine, am dat vasul deoparte si am lasat sa se racoreasca. Am dizolvat gelatina pe foc, dar fara sa o dau in fiert, si am adaugat-o peste crema cu ness.


4. Am batut frisca pentru crema si am amestecat-o cu iaurtul si amestecul de ness si gelatina.


5. Am taiat blatul in doua si am asezat o parte in forma de tort in care s-a copt. L-am insiropat cu cafea, am turnat toata crema (este moale, dar sa nu te sperii, se incheaga) si am dat la frigider pentru 30 de minute.

6. Am scos tortul, am pus a doua parte de blat si l-am insiropat cu cafeaua ramasa. L-am dat la frigider pentru cateva ore. Am batut frisca si am imbracat tortul cu ea, lasand mai multa deasupra. Am picurat deasupra ciocolata topita, iar pe margini am pus bombonele decorative. L-am mai lasat la frigider o ora. Este un adevarat deliciu.

12 Răspunsuri to “Tort “Dalmatian” cu ness”

  1. Nusica 21 noiembrie 2011 at 12:35 #

    Foarte bun pentru anul nou

  2. Maria 21 noiembrie 2011 at 19:16 #

    Tot ce are cafea e pe placul meu ! Nici nu vrea sa ma gandesc ce gust are ! Felicitari !

    • retetelemarianei 22 noiembrie 2011 at 10:16 #

      Multumesc Maria. O sa mai fac una cu ness si cu caramel. Este absolut magnifica.

  3. aurelia 28 noiembrie 2011 at 23:33 #

    fata frumoasa in seara aceasta am parcurs sectiunea prajituri cu incantare si … am copiat cateva, ca n am putut sa ma abtin, cum zice in reclama fetita blonda.
    ce mi a placut mie la prajituri este ca am intalnit retete, una dupa alta, exact pe gustul meu – mai ales cele cu napolitan si cea mai cea mai prajitura cu morcovi
    felicitari pentru munca ta si pasiunea cu care ti le gatesti
    inchei, de ce nu, multumindu ti
    frumos
    aurelia
    la revedere

    • retetelemarianei 29 noiembrie 2011 at 09:34 #

      Buna Aurelia. Multumesc mult si sa stii ca le ofer cu mare drag. Te mai astept. Pupici multi

  4. aurora 11 decembrie 2011 at 18:11 #

    arata bine dar dupa ce o sa incerc reteta voi da si un calificativ.Eu am facut prajituri pt familia mea dar acum m-am decis sa fac si pt prietenele si cunostintele mele ca sa pot sa stau acasa sa imi cresc fetele si sa imi fac treaba linistita acasa. Ce ziceti?

    • retetelemarianei 14 decembrie 2011 at 09:04 #

      Buna Aurora. Mie mi-a placut foarte tare tortul si sa stii ca nu e rau sa stai acasa si sa bucataresti. Mi-ar placea si mie sa fac numai lucrul asta. Ai putea incepe sa scoti si bani din asta, de ce nu?

  5. laurikadora 3 februarie 2012 at 14:43 #

    Cred ca are un gust nemaipomenit!

  6. munteanu adelina 14 iulie 2012 at 16:58 #

    dar in blat nu se pune si praf de copt?si inca ceva…cate grame de gelatina se pune?pentru ca gelatina este de mai multe dimensiuni,marimi…arata super tortul…

    • retetelemarianei 16 iulie 2012 at 09:36 #

      Buna Adelina. Eu nu pun praf pentru ca daca incorporezi faina usor, amestecand de jos in sus, bulele de aer raman in aluat si nu este nevoie de praf de copt. Am pus gelatina alba de 10 grame pliculetul. Intr-adevar este bun. Pup

  7. oltea radu 30 decembrie 2012 at 10:43 #

    totusi, cred ca e cam multa gelatina….am facut blatul si acum sunt in dubii cu gelatina….sper sa iasa ceva bun in final…pupici si Sarbatori Fericite!!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 202 other followers

