Gogosi batute (sau cu lingura)

26 Sep

Aceste gogosi le fac de cateva ori pe an. Se prepara usor si sunt delicioase. Sunt persoane care nu pun drojdie in aluat, la prajit absorb foarte mult ulei si de aceea nu sunt nici gustoase, si nici sanatoase. O sa te convingi cat de bune sunt gogoselele mele daca o sa le prepari.

Ce ai nevoie

2 cani lapte

1 cubulet drojdie proaspata

3 oua

10 linguri zahar

1 praf de sare

coaja rasa de la o lamaie

1 esenta de vanilie

800 g faina

ulei pentru prajit

Cum prepari

1. Am cernut faina intr-un lighenas de plastic. Am facut o gropita in mijloc si am pus drojdia faramitata, un praf de sare, ouale, zaharul, esenta şi coaja de lamaie rasa.

2. Am  adaugat laptele caldut si am framantat un aluat mai moale. Am acoperit vasul cu un prosop curat si am lasat sa creasca pana si-a dublat volumul.

3. Am pus mai mult ulei la incins. Trebuie sa fie incins foarte bine. Am luat cu o lingura uda coca si am pus in uleiul incins. Poti sa introduci lingura si in uleiul incins, dupa care sa iei coca. Am dat focul mic si le-am prajit pe ambele parti. Daca focul nu este mic, risti sa se rumeneasca deasupra si in interior sa ramana crude.

4. Le-am scos cu o paleta, scurgandu-le bine de ulei, le-am asezat pe un platou si le-am presarat cu zahar pudra. Le poti manca cu smantana si dulceata, ca pe papanasi. Eu asa le-am mancat, dar am uitat sa fac si o poza.

19 Răspunsuri to “Gogosi batute (sau cu lingura)”

  1. ancutza 27 septembrie 2011 at 08:18 #

    buna mariana
    par bune dar pentru aspect am putea sa le modelam putin cu mana inainte de a le praji nu? toate cele bune !
    te rog pune ceva retete de conserve,muraturi etc…..ceva de sezon.pa!

    • retetelemarianei 27 septembrie 2011 at 08:45 #

      Buna Ancutza. Nu le poti modela cu mana pentru ca aluatul este moale. Te pup

  2. Maria 27 septembrie 2011 at 18:57 #

    Buna seara! D-na Mariana am nevoie de ajutorul d-voastra.Imi place tot ceea ce faceti(stiti de altfel din comentariile adaugate la bucatele pregatite )
    Cu cateva editii in urma am avut o reteta publicata in revista Click Pofta buna;am trimis proces verbal semnat de cateva ori;am sunat de 3 luni !!! la nr dat: 021/4075474 si 0800800111 dar degeaba nu am gasit niciun raspuns…….
    in speranta obtinerii unui raspuns va multumesc anticipat
    s-auzim de bine! Maria

    • retetelemarianei 28 septembrie 2011 at 08:48 #

      Buna Maria. Te rog trimite procesul verbal pe adresa mea de mail. Incerc sa rezolv. Eu aleg retetele care intra in revista, dar de premii se ocupa altii. Astept procesul verbal pe adresa mea de mail. Te pup dulce. O rezolvam noi

  3. Maria 27 septembrie 2011 at 19:06 #

    Foarte bune gogosile !Le stiu de acasa de la parinti; in zona mea se numesc Turnate(fiindca se torn cu lingura).Daca le faci intr-un tuci(ceaunel)cu ceva ulei in el, ies perfect rotunde !
    Felicitari pentru reteta !Ne incantati mereu si ne surprindeti de fiecare data !

  4. dana 28 septembrie 2011 at 12:07 #

    Buna Mariana!Poti spune exact cate grame are cubuletul de drojdie?

  5. tuzdicoz 28 septembrie 2011 at 13:19 #

    E greu să privești aceste imagini :)

  6. ancutza 3 octombrie 2011 at 07:37 #

    buna dimineata mariana
    desi cu retinere sambata la cererea familiei de ceva dulce am facut aceste gogosi .vreau sa spun ca sunt absolut delicioase si usor de facut plus ca nu dureaza mult.inca odata multumiri pentru ajutor si inspiratie o saptamana excelenta tie si colegilor tai!

  7. geanina 25 mai 2012 at 12:26 #

    Foarte bune,multumim. pup

  8. geanina 31 mai 2012 at 13:13 #

    ce bune mi-au iesit ,le-am.facut la sefii mei aici în Spania si lea placut mult…..o zi buna.

    • retetelemarianei 31 mai 2012 at 17:01 #

      Buna Geanina. Ma bucur ca v-au placut gogosile. Se fac si usor, nu trebuie sa intinzi aluatul, sa-l tai. te pup dulce

      • geanina 1 iunie 2012 at 12:11 #

        si eu te pup o zi buna .

  9. andreea 19 iulie 2012 at 16:00 #

    Sunt super gogosile!!!Multumim!!!

  10. silvia 16 aprilie 2013 at 19:25 #

    buna tuturor,vreau sa va spun ca am facut si eu aceasta reteta pentru prima data si mi-au iesit excelente gogosile …nu ezitati si incercati sa le pregatiti,cu siguranta va vor iesi ! se pregatesc foarte usor,mai usor ca aceasta reteta nu cred ca ai altceva…,,mult succes! ;) (y)

  11. adeliina 9 iulie 2013 at 09:45 #

    Arată gustos!!! Iami!

    • retetelemarianei 9 iulie 2013 at 09:54 #

      Sunt si foarte bune aceste gogosi si nici nu se fac greu. Sa le incerci Adelina.

  12. Dana 12 iulie 2013 at 11:14 #

    Acu ca mi-ai facut pofta eu zic sa ma apuc de gogosi ;) !

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 201 other followers

