Ciorba de burta

1 Apr

Nu toata lumea mananca ciorba de burta. Dupa parerea mea, este una dintre ciorbele cele mai gustoase. La mine in familie se termina foarte repede. Si fac o cantitate destul de mare. Cine se incumeta sa o faca va fi incantat de rezultat. Si nu se face greu, cum multe femei (si nu numai) cred. Succes!


Ce-ti trebuie
2 kg burta
1 os de vita (de la genunchi)
3 cepe potrivite
1 morcov
100 g telina
1 radacina patrunjel
600 ml smantana
7 galbenusuri
4 catei usturoi
4 linguri oţet de mere
sare

Cum prepari
1. Am cumparat burta congelată bucati, nu taiata fasii. Am lasat-o la decongelat, am spalat-o bine si am pus-o la fiert intr-o oala mai mare (6 litri) impreuna cu zarzavaturile curatate si taiate bucati mari si cu osul. Ceapa doar am crestat-o in patru la unul din capete. Oala trebuie sa fie plina trei sferturi, pentru ca va scadea mult la fiert. Oricum, daca burta fierbe mai greu, mai adaugi apa calda.


2. Am lasat-o la fiert pana burta s-a inmuiat, dar sa nu fie foarte moale. Am scos-o din supa si am taiat-o fasii subtiri. Sau cat am putut eu. Am pus usturoiul pisat in supa cu legume, am amestecat, dupa care am scos osul si legumele si am strecurat-o.


3. Am pus supa la loc in oala si am adaugat burta taiata. Am lasat sa dea din nou in fiert, am pus sare, dupa gustul meu, si am mai lasat cinci minute.


4. Am amestecat smantana cu galbenusurile intr-un castron mai mare. Am luat cu polonicul supa din oala si, amestecand continuu cu un tel, am adaugat peste smantana. Am adus smantana la temperatura supei.


5. Am oprit focul si am pus otetul. Nu trebuie sa-l pui pe tot, depinde cat de acra vrei sa fie ciorba. Oricum, mai poti pune si in farfurie cand o servesti. Am turnat supa cu smantana incet, amestecand continuu. Am potrivit gustul de sare. Cand o servesti, trebuie sa fie fierbinte si mai poti pune smantana si otet in farfurie. Chiar si putin mujdei de usturoi. Pofta buna!

14 Răspunsuri to “Ciorba de burta”

  1. ancutza 1 aprilie 2011 at 09:45 #

    BUNA MARIANA
    ASA O FACEM SI NOI IN MOLDOVA NUMAI CA LA SFARSIT CALIM UN MORCOV RAS SUBTIRE SI IL ADAUGAM PT.O CULOARE DESAVARSITA
    ACEASTA CIORBA O FAC INTOTDEAUNA DE REVELION E GROZAVA!
    SALUTARI SI WEEKEND REUSIT!

    • retetelemarianei 1 aprilie 2011 at 11:05 #

      Buna Ancutza
      Nu este rea ideea cu morcovul ras. Nu am facut niciodata. O sa incerc si eu. Morcovul il pui crud? Puop dulceeeeeeee

  2. ancutza 4 aprilie 2011 at 08:55 #

    BUNA MARIANA
    MORCOVUL SE RADE FIN SI SE CALESTE IN PUTIN ULEI SE ADAUGA LA SFARSIT SI DA O CULOARE APETISANTA CIORBEI SECRETUL IL STIU DE LA O BUCATARESA DE RESTAURANT O ZI BUNA

  3. catkitchen 4 aprilie 2011 at 09:55 #

    si noua ne place ciorbitza de burta proaspata , cea prefiarta nu este ok … in schimb daca va plac ciupercile pleurotus , puteti face o “ciorbita falsa de burta” .. este delicioasa … o gasesti pe blogul meu daca te intereseaza… o zi buna !!!

    • retetelemarianei 4 aprilie 2011 at 11:27 #

      Si eu stiu o ciorba falsa de “burta”. Se face cu adidasi de porc. Pare ciudat dar este foarte buna. O sa o fac si va impartasesc si voua reteta.

  4. ancutza 6 aprilie 2011 at 08:38 #

    BUNA MARIANA
    M-AR INTERESA CIORBA DE SALATA DESPRE CARE AM AUZIT CA SE FACE LA VOI IN SUD.POATE O FACI SI NE-O IMPARTASESTI SI NOUA.AM AUZIT CA E VARIANTA USOARA A CIORBEI DE BURTA.SALUTARI DIN MOLDOVA CEA INOURATA SI PLOIOASA!

  5. ancutza 6 aprilie 2011 at 14:24 #

    parca nu mai am curajul sa o incerc cand o vedea al meu omleta in bors risc sa-mi arunce oala in cap.

    • retetelemarianei 6 aprilie 2011 at 15:30 #

      Nu trebuie neaparat pusa omleta, poti sa incerci fara sa o pui in oala. Este buna

  6. cerasela 2 ianuarie 2012 at 14:50 #

    La multi ani! 2012 sa fie un an cu sanatate, bucurii si plin de realizari. Pentru ca nu am fost acasa de revelion azi am facut ciorba de burta si a iesit minunat. Pana sa citesc acest blog nu am indraznit sa fac aceasta ciorba pentru ca nu gasisem o reteta ca ciorba sa fie ca la restaurant, aceasta este. Va multumesc
    Mii de pupici

    • retetelemarianei 3 ianuarie 2012 at 09:35 #

      La multi ani Cerasela! Ma bucur ca ti-a iesit ciorba. Nici nu avea cum sa nu iasa daca ai urmat pasii mei. Pup

  7. petre 11 iunie 2013 at 10:26 #

    sunte ti singura care da 98 la suta corect reteta de ciorba de burta dar eu pregatesc smantana cu oua si iaurt plus la final se rade morcov crud si se prajeste si se strecoara ,iar in loc de picioare de vita pun picioare de porc ,,,,sanatate

    • retetelemarianei 11 iunie 2013 at 13:03 #

      Buna Petre. Multumesc pentru aprecieri, mi se pare super si cum o faci tu. Eu chiar fac o ciorba asemantoare dar numai din adidasi de porc pe care ii dezosez la final.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 194 other followers

