Prajitura frantuzeasca

30 Mar

Imi place sa incerc tot timpul retete noi de prajituri. Pe asta am facut-o de Lasata Secului. Sunt fericita cand ii fac fericiti pe cei care mananca tot ce prepar eu. Toti au fost incantati. Incearc-o si tu si vei vedea cat de buna este!

Ce-ti trebuie
Pentru foi
300 g faina
150 g zahar
150 g margarina
1 pliculet praf de copt
2 linguri cacao
200 g smantana
Pentru umplutura 6 albusuri
1 praf de sare
250 g zahar
150 g nuca cocos
250 visine din visinata
Pentru crema
6 galbenusuri
1 plic praf de budinca de vanilie
500 ml lapte
2 linguri faina
250 g unt
250 g zahar
Pentru decor
2-3 linguriţe ness

Cum prepari
1. Am framantat din toate ingredientele de la foi un aluat omogen si l-am lasat putin la rece.

2. Pentru umplutura, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am incorporat usor nuca de cocos.
3. Am impartit aluatul cu cacao in doua. Am intins o foaie si am pus-o intr-o tava unsa si tapetata. Am turnat compozitia cu cocos, am netezit si am presarat visinele curatate de samburi. Am asezat a doua foaie cu cacao si am introdus tava la cuptor pentru 40 de minute. Am scos prajitura si am lasat-o sa se răceasca.

4. Am amestecat galbenusurile cu laptele, praful de budinca, faina si zaharul. Am pus pe foc si am lasat pana s-a ingrosat. Am amestecat continuu. Eu am folosit o cratita de aluminiu, pentru a nu se lipi. Am dat-o sa se raceasca.


5. Cand s-a racit, am incorporat treptat untul moale in crema si am intins-o pe prajitura. Am pus nessul intr-o strecuratoare si am presarat deasupra cremei. Am lasat-o la rece doua ore inainte sa o tai.


6. Daca nu ai visine, poti folosi stafide. Sau le poti folosi pe amandoua.

19 Răspunsuri to “Prajitura frantuzeasca”

  1. Madalina 30 martie 2011 la 11:56 #

    Foarte bine arata praji.O sa o fac si eu…..Multumesc pentru reteta.Pup

  2. ancutza 31 martie 2011 la 08:24 #

    buna mariana
    arata bine ,cred ca e si f.ff…buna
    dar dupa atatea ingrediente pare si complicata si costisitoare.,si-ti ia si timp.e prajitura perfecta
    pentru pensionare ….parerea mea .

    • retetelemarianei 31 martie 2011 la 09:04 #

      Buna Ancutza
      Nu este atat de complicata si nu dureaza atat de mult sa o faci. Te rog sa o incerci. Daca urmezi pasii mei sigur iti iese. Pup

    • marcela 31 martie 2011 la 18:01 #

      nu este f.complicata si nici prea scumpa tinand cont ca o amndina clasica la galmopan costa 2,5 lei si apoi draga mea ce se face batand din palme sau miscand din nas precum samanta?

      • retetelemarianei 1 aprilie 2011 la 09:07 #

        Buna Marcela
        Tu ai dreptate si incerc cat pot sa conving ca o prajitura facuta in casa este mult mai buna decat una de la cofetarie, care contine o gramada de e-uri. Si iti ies si o gramada de portii. Iesi mai ieftin oricum. Pup

  3. vera 7 aprilie 2011 la 14:30 #

    cred ca este destu7l de buna , o voi incerca de paste.

  4. Elida Gemai 29 august 2011 la 16:37 #

    Buna! Azi am facut aceasta prajitura si nu stiu din ce motiv aluatul mi-a iesit foarte moale si nu am reusit sa il intind, mi se tot lipea de maini iar cand am incercat sa il intind se rupea in bucatele si imi ramanea pe mana.. Cantitatile le-am urmat cu exactitate pe cantar dar totusi ceva nu am facut bine.. E o prajitura foarte buna si as vrea sa o mai fac si cu alte ocazii… Nu stiu.. mai exista vreun secret anume? Trebuie sa framant mai mult? Sa o las la frigider mai mult? Daca ai putea sa ma ajuti ti-as fi foarte recunoscatoare. In rest este o reteta super, nu e grea, cremele se fac imediat si e foarte gustoasa.

    • retetelemarianei 29 august 2011 la 17:18 #

      Buna Elida
      Nu stiu de ce ti-a iesit asa de moale. Trebuie sa fie un aluat potrivit de tare, care nu se lipeste de maini. Mai adauga faina (in total sa zic doua cani) cat sa iasa un aluat care nu se mai lipeste de mana si vasul in care framanti si lasa-l la rece mai mult. Adauga faina treptat ca sa nu iti iasa prea tare. Daca il framanti foarte mult, margarina se inmoaie de la caldura mainii si va fi moale. Oricum la intins este o foaie destul de frageda.

  5. mihaela 14 decembrie 2011 la 08:12 #

    mama o face de prin 82 aceasta reteta si nu inteleg de ce i zice prajitura frantuzeasca in maramures se facea la greu pe timpul lui ceasca si era o prajitura facuta la tara ,poate i sa schimbat denumirea intre timp in rest arata bine ……

    • retetelemarianei 14 decembrie 2011 la 08:59 #

      Buna Mihaela,
      Eu o fac de aproximativ un an si de unde am primit reteta asa se numea. Poate ca e prea mult, ai dreptate, dar am zis sa pastrez numele. Pup

      • mihaela 14 decembrie 2011 la 09:01 #

        da ai dreptate mie imi aduce aminte de vremea copilariei cand nu lipsea de pe masa de sarbatori, era singura care o mancam pt ca nu era asa de cremoasa

    • Feher Ecaterina 18 decembrie 2013 la 14:28 #

      Reteta originala a fost luata dintr-o revista frantuzeasca, a fost tradusa si apoi a trecut , chiar ca a fost la inceputul anilor 80, sunt si eu din Maramures.

      • retetelemarianei 19 decembrie 2013 la 10:58 #

        Buna Ecaterina. Este foarte buna. Pup

  6. Alexandru Cosmescu 27 ianuarie 2012 la 21:02 #

    Este intr-adevar o prajitura extraordinara. Pentru asta Doamna Mariana merita nota 10 cu felicitari :)

  7. Raluca 26 martie 2012 la 09:16 #

    te rog, dimensiunea tavii
    multumesc, Raluca

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 162 other followers

