Prajitura cu crema de gris

28 Feb

Am mai facut prajituri cu crema de gris, dar nu in varianta asta. Eu zic ca este foarte buna. Crema o poti face si cu lamaie. Pui coaja si zeama. Te invit sa o incerci si sa vezi cat de buna este.

Ce-ti trebuie
Pentru blat
6 albusuri
1 ½ cana zahar
1 cana miez de nuca zdrobit
4 linguri faina
1 pliculet praf de copt
1 foaie de napolitana
Pentru crema
1 l lapte
250 g zahăr
6 linguri gris
1 esentă de vanilie
250 g margarină
50 g ciocolată pentru decor

Cum prepari
1. Am bătut albusurile spuma tare, am adaugat zahărul si am batut pana s-a topit. Am pus miezul de nuca zdrobit bine şi faina amestecata cu praful de copt. Am incorporat-o usor, amestecand de jos in sus.

2. Am tapetat tava cu hartie de copt, am pus foaia de napolitană si am turnat pandişpanul. L-am introdus la cuptor, la foc potrivit, pentru 30-40 de minute, după care l-am lasat să se răcească.

3. Am pus la fiert laptele cu zahărul si cand a dat in fiert am adaugat grisul turnat in ploaie. Am lasat sa fiarba pana s-a ingrosat, amestecand permanent. Am oprit focul, am pus margarina si esenta de vanilie si am amestecat pana s-a omogenizat bine.

4. Am intins crema de gris peste baltul racit si am ras ciocolata deasupra. Am dat-o sa se raceasca, dupa care am taiat-o felii.

5 Răspunsuri to “Prajitura cu crema de gris”

  1. Adi 24 aprilie 2013 at 16:17 #

    Ce se intampla cu galbenusurile?

    • retetelemarianei 25 aprilie 2013 at 10:27 #

      Buna Adi. Galbenusurile le folosesti la altceva. Blatul nu se prepara cu galbenusuri. Pup

  2. Adi 25 aprilie 2013 at 15:48 #

    Multumesc foarte mult pentru raspuns si mai ales pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns. Voi incerca reteta, caci “suna” ademenitor. Toate cele foarte bune!

  3. magda 4 mai 2013 at 09:09 #

    waw ce super reteta vreau sa o incerc chiar azi suna a… gustos.mi-a lasat gura apa

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 202 other followers

