Prajitura cu ness si krantz

23 Feb

Este pentru prima data cand fac prajitura asta. Am primit reteta de la Elena Roşu, o cititoare fidelă a revistelor Click pentru femei si Click Pofta buna! si am zis sa o incerc. Delicioasa este cuvantul care o caracterizeaza. O sa-mi dai dreptate daca o incerci.


Ce-ti trebuie
Pentru blat
8 oua
8 linguri zahar
6 linguri faina
8 linguri nuca macinata
1 pliculet praf de copt
1 praf de sare
Pentru crema
280 g zahar
4 oua
2 lingurite ness
150 g nuca
1 pachet unt sau margarina
Pentru sirop
250 ml apa
5 linguri zahăr
1 esenta de rom

Cum prepari
1. Am frecat galbenusurile cu zaharul, am adaugat praful de copt, faina si nuca macinata. Am incorporat usor albusurile batute spuma tare cu sare.

2. Am turnat compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am copt 40-45 de minute, la foc potrivit. L-am lasat sa se raceasca, dupa care l-am taiat in doua si le-am insiropat cu siropul facut din apa, zahar si esenta de rom.

3. Pentru crema, am amestecat ouale, 180 g de zahar si nessul si le-am pus pe baie de aburi. Le-am batut cu telul pana s-a îngrosat, apoi am lasat sa se raceasca.

4. Am pus la caramelizat 100 g zahar si am adaugat nuca zdrobita. Am amestecat si am rasturnat pe un tocator din lemn uns cu ulei. Am lasat sa se raceasca, iar dupa aceea le-am pisat.

5. Am frecat untul spuma si am adaugat crema de oua si ¾ din caramelul sfaramat.

6. Blaturile insiropate le-am umplut cu jumatate de crema, deasupra am pus restul de crema si am presarat caramelul oprit. Am dat-o la rece pentru trei ore inainte sa o tai.

6 Răspunsuri to “Prajitura cu ness si krantz”

  1. VERONICA 23 februarie 2011 at 21:04 #

    Ce bunatate trebuie sa fie.Cu siguranta am s-o incerc si eu.

  2. Mihai 24 februarie 2011 at 19:13 #

    Ce-i cu nuca e pe gustul nostru ! Se trece la caiet!

  3. ana 26 martie 2011 at 14:23 #

    CRED CCA E FF BUNA MERITA INCERCATA

  4. Sidy 29 aprilie 2014 at 16:59 #

    Nuca + caramel+nes !!!Eu nu-mi pot dori nimic mai mult….
    Cu siguranta am sa o incerc si eu Mariana !
    Multumesc de reteta, te tzuc !

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 193 other followers

