Prajitura cu mac si cocos

18 Feb

Cand prepar prajitura asta primesc foarte multe laude. Toata lumea spune ca este magnifica. Ai mei nu mai aveau rabdare sa se intareasca crema si glazura. Daca o faci cand ai musafiri vei primi si tu multe laude. Ce zici, o incerci?

Ce-ti trebuie

4 pachete de biscuiti Picnic

Pentru blat

8 albusuri

250 g zahar

5 linguri faina

50 g mac

50 g nuca de cocos

1 esenta de vanilie

Pentru crema

1 pachet budinca de vanilie

300 ml lapte

8 galbenusuri

1 cana zahar

1 pachet margarina

1 esenta de vanilie

Pentru glazura

7 linguri zahar

50 ml apa

3 linguri cacao

100 g margarina

Cum prepari

1. Mai intai m-am apucat de blat. Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare. Am adaugat zaharul si am bătut pana s-a topit. Am pus macul, esenta de vanilie, fulgii de cocos, faina si am amestecat usor, cu o lingura de lemn, de jos in sus. Am asezat hartie de copt in tava, am turnat compozitia si am dat la cuptor pentru 30 de minute. O sa vezi că incepe sa se maroneasca deasupra. Scoţi blatul din tavă (eu apuc usor de hartia de copt si nu-l mai rastorn) si-l lasi la racit.

2. Cand blatul era aproape rece, m-am apucat sa prepar crema. Intr-o cratită cu fundul gros, am frecat galbenusurile cu zaharul si am adaugat laptele si praful de budinca. Am pus cratita pe foc si am lasat pana s-a îngrosat, dar am amestecat continuu. Daca nu amesteci, se poate lipi si, deci, se afuma. Cand s-a ingrosat am pus margarina taiata cubulete si esenta de vanilie. Am mai lasat pana s-a incorporat margarina si am oprit focul. Am lasat-o putin sa se racească, dupa care am intins-o pe baltul racit.

3. Am asezat biscuiti peste crema. Nu am fost atenta si nu toate pachetele erau la fel. Unii biscuiti erau mai mici. M-am descurcat si nici inestetic nu a fost pentu ca am acoperit cu glazura.

4. Pentru glazură, am pus zahărul, apa, cacaua si margarina intr-o crăticioara, am pus-o pe foc si am lasat pana totul s-a omogenizat si legat. Bineinteles ca am amestecat continuu.

5. Am turnat glazura peste biscuiti si am dat-o  la rece. Mai curge si pe margini, dar nu se intampla nimic. Trebuie sa stea la rece cel putin trei ore.

6. Am taiat cubulete mici, cat tine un biscuite.

17 Răspunsuri to “Prajitura cu mac si cocos”

  1. miluka36 20 februarie 2011 at 09:07 #

    Eu fac aceasta prajitura aproape la orice eveniment petrecut in familie si de ficare data primesc laude!
    E super buna si aspectuoasa!

  2. moni 22 februarie 2011 at 15:24 #

    Buna!
    Este o prajitura delicioasa, si eu primesc laude pt ea :), doar ca o pregatesc putin diferit: nu pun glazura, iar biscuitii ii asez unul cu vanilie, unul cu cacao, ca o tabla de sah…(arata f bine ).de aceea, eu o numesc “prajitura sah”.
    O zi frumoasa!

    • retetelemarianei 22 februarie 2011 at 16:31 #

      Buna Monica
      Este interesanta si cum spui tu. O sa o fac si eu odata asa. Poti in loc de glazura sa pui frisca… O zi frumoasa si tie

  3. adina 15 mai 2011 at 12:58 #

    Este delicioasa prajitura aceasta,am luat reteta dintr-o revista.

  4. andreea 13 februarie 2012 at 15:49 #

    Am incercat si eu prajitura si este foarte buna si nu e greu de facut. Noua ne place mult. Felicitari Mariana!

  5. Carmen Jelea 26 decembrie 2012 at 17:31 #

    e suuper buna….e super usoara…e super super….va multumesc d-na Mariana..mi-ati indulcit Craciunul!!!:*

  6. daniela popescu 13 februarie 2013 at 22:03 #

    e super buna am facuto si eu in tara dar in spania nu mi-am luat caietul cu retete…multumesc pentru postare

  7. flori 6 decembrie 2013 at 19:24 #

    Multumesc d-na Mariana.
    Am incercat-o si m-ia iesit super buna.
    O reteta reusita si usor de facut.

    • retetelemarianei 9 decembrie 2013 at 09:18 #

      Buna Flori. Ma bucur ca ti-a placut prajitura. Este una din favoritele mele. Pup dulce

  8. iulia 3 martie 2014 at 23:27 #

    Am incercat sa fac prajitura asta, dar blatul nu mi-a iesit de nici o culoare! Foarte crocant la suprafata, si nefacut pe dinauntru! Nu am mai facut prajituri de genul inainte si as aprecia daca mi-ar explica cineva cum se face blatul! Am respectat toate indicatiile, problema a fost cu cuptorul… Multumesc anticipat!

    • retetelemarianei 4 martie 2014 at 09:36 #

      Buna Iulia. De vina probabil este cuptorul. Blatul nu iese foarte moale, ca cel care are galbenusuri, dar in momentul in care pui crema el o sa se inmoaie. Daca blatul a ramas moale in interior inseamna ca la cuptor este problema. Trebuie lasat focul foarte mic, daca arde dedesubt pui niste caramizi jos sau o bucata de gresie. Sper ca ti-am fost de ajutor.

  9. Gabriela 7 martie 2014 at 15:12 #

    Buna..vreau si eu sa stiu de care margarina trebuie sa pun?Multumesc

    • retetelemarianei 7 martie 2014 at 15:31 #

      Buna Gabriela. la crema trebuie sa folosesti margarina de la pachet pentru prajituri. Pup

      • Gabriela 7 martie 2014 at 15:50 #

        Multumesc!si am vazut ca trebuie sa pun margarina si la crema si la glazura…pot pune din acelasi pachet?sau trebuie sa cumpar doua pachete?

      • retetelemarianei 10 martie 2014 at 09:37 #

        Buna gabriela. La crema iti trebuie un pachet. Iar la glazura mai putin de jumatate, pentru ca pachetul are 250 g. Sunt si de 200 g, depinde de care iei. Pup

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 179 other followers

