Ciorba cu ciolan afumat si tarhon

31 Ian

Ciorba asta o fac de obicei cand se gaseste pe piata tarhon verde. Am cautat tarhon verde in supermarket, dar nu am gasit. Oricum, sotul meu voia sa o fac si mi-am zis sa incerc si cu tarhon uscat. Nu iese aromata cum iese cu tarhon verde, dar este foarte buna si asa. Daca incerci, o sa-mi dai dreptate.

Ce-ti trebuie
1 ciolan de porc afumat
100 g telina
2 ardei grasi potriviti
1 morcov mare
1 radacina de pastarnac
2 cepe
500 ml smantana
5 galbenusuri
1 legatura tarhon
otet de mere

Cum prepari
1. Am pus ciolanul la fiert in apa. L-am lasat pana cand furculita a intrat usor in el. Am mai adaugat apa calda pe la jumatatea fierberii. Dupa ce a fiert, l-am scos si l-am lasat sa se raceasca, dupa care am curatat carnea de pe os am tăiat-o bucati mici.

2. Supa in care a fiert ciolanul, am strecurat-o in oala in care am pregatit ciorba si am mai pus apa calda. Eu fac intr-o oala mai mare (5 l). Am spalat si curatat zarzavaturile. Ceapa si ardeii le-am tocat marunt, iar radacinoasele le-am dat pe razatoarea mare. Le-am pus la fiert in supa. Am lasat sa fiarba legumele, dupa care am adaugat bucatile de ciolan. Am potrivit gustul de sare.

3. Intr-un castron mai mare, am amestecat bine smantana cu galbenusurile.

4. Am oprit focul la supa si am acrit cu trei linguri de otet. Am gustat si mai trebuia. Am mai pus o lingura si am lasat asa. Oricum, mai poti pune in farfurie cand o servesti. Am luat cu polonicul din supa si am pus treptat peste smantana cu galbenusuri, batand cu telul. Am pus supa pana am adus amestecul din castron la temperatura supei. Am rasturnat totul in supa treptat, in timp ce amestecam cu lingura.

5. Am cautat tarhon verde, dar din pacate nu am gasit. Ca atare, am pus tarhon uscat. Am pus o lingurita cu varf, am amestecat si am acoperit cu un capac ca sa se aromatizeze.

11 Răspunsuri to “Ciorba cu ciolan afumat si tarhon”

  1. Ana P 2 februarie 2011 at 15:45 #

    De aici venea mirosul asta bun …de ciorbita.
    Si mie imi place mult aroma de tarhon. Vara am din belsug(am o tufa mare in gradina) dar iarna folosesc si eu tot uscat.
    Are o aroma deosebita.
    Vreau si eu o farfurie ca imi ploua in gura deja…:)

    • retetelemarianei 2 februarie 2011 at 17:17 #

      Ana iti trimit o portie cu cel mai mare drag.

      • Alinuta 3 februarie 2011 at 23:39 #

        Am sa i-o fac maine sotului

      • retetelemarianei 4 februarie 2011 at 09:47 #

        O sa-i placa foarte mult Alina.

    • lavinia 30 octombrie 2013 at 13:32 #

      BUNA FETELOR.De ce nu puneti tarhon verde in otet cu sare la brcan? si asa aaveti verde si cu un gust perfect iarna cand nu mai este anotimpul lui. :P

      • retetelemarianei 31 octombrie 2013 at 15:40 #

        Buna Lavinia. Eu nu pun de obicei, dar este o idee foarte buna. Multumesc si pupici

  2. Alinuta 5 februarie 2011 at 12:22 #

    Tocmai am inceput sa o gatesc…se fierbe ciolanul…hihi…

  3. Alinuta 5 februarie 2011 at 12:58 #

    Eu folosesc tarhon macerat in saramura…e delicios asa sis e apropie de gustul celui verde mai mult decat cel uscat.
    Cautati in piete sau aprozare

  4. Alinuta 5 februarie 2011 at 13:00 #

    Si nu in ultimul rand multumesc Mariana pentru postarea retetei.

  5. Radu 14 martie 2011 at 08:47 #

    Am sa-ti dau dreptate, am sa apreciez reteta, dar dupa Postul Pastelui 2011.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 189 other followers

