Sarmale de curcan

1 Dec

Am primit de la cumnaţii mei de la Brăila un curcan de 6 kg. Primul gând a fost să fac sarmale şi ciorbă cu tăieţei de casă. Pentru că tot a început luna decembrie şi Sărbătorile se apropie, m-am gândit să vă împărtăşesc şi vouă reţeta de sarmale. O să vină şi ciorba…

Ce-ţi trebuie

1 pulpă şi ½ de piept de curcan

3 linguri orez

4 linguri pastă de tomate

3 cepe

½  linguriţă cimbru

2 foi de dafin

3 linguri ulei

2 verze murate

sare

piper

Cum prepari

1. A dezosat carnea şi am tocat-o  împreună cu ceapa. Am adăugat orezul spălat bine şi scurs, cimbrul, două linguri pastă de tomate, sare şi piper, după gust, şi am omogenizat bine compoziţia.

2. Am spălat varza, am desfăcut frunză cu frunză, am tăiat cotoarele şi foile le-am tai bucăţi. Eu fac sarmalele mai mărişoare, deci şi frunzele au fost mai mari.

3. Am luat cu lingura din compoziţia de carne, am pus pe foaia de varză, am îndoit spre interior un capăt al frunzei, am rulat strâns, apoi cu degetul am introdus şi celălalt capăt al frunzei.

4. Am  aşezat frunze de varză pe fundul vasului de lut în care am fiert sarmalele. Am aşezat sarmalele în straturi, puţin cimbru şi foile de dafin.

5. Deasupra am pus varză tocată, două linguri pastă de tomate diluată cu apă şi am stropit cu ulei.

4. Am acoperit sarmalele cu apă, am pus capacul şi le-am introdus la cuptor. După o oră am luat capacul şi le-am lăsat încă o oră şi jumătate.

9 Răspunsuri to “Sarmale de curcan”

  1. madalina 1 decembrie 2010 at 19:13 #

    wow…..sarmalutele sunt preferatele mele…..iar cele pregatite in vasul roman au un gust special.

    • retetelemarianei 2 decembrie 2010 at 10:00 #

      Buna Madalina
      Ma bucur ca imi vizitezi blogul. Sa o pupi pe Viviana si cine stie poate ne vedem de Sarbatori.

  2. Maria 1 decembrie 2010 at 19:39 #

    Faine de tot! O incantare sa vizitez site-ul de fiecare data!
    Felicitari!

    • retetelemarianei 2 decembrie 2010 at 10:01 #

      Multumesc Maria. Sper sa gasesti retete interesante si de acum inainte. Pupici

  3. iulianal 2 decembrie 2010 at 14:56 #

    Merry, draga mea te felicit pentru blogul tau! Bravo!! Despre sarmalutze…trebuie sa fie excelente…Orice faci tu este excelent…Tot asa s-o tii! pup

  4. iuliana 2 decembrie 2010 at 15:01 #

    SUPER…TOATE RETETELE,,,CEL PUTIN CIUPERCUTZELE…CRED CA IN WEEKENND O SA FAC SI EU

    • retetelemarianei 2 decembrie 2010 at 15:39 #

      Multumesc Iuli. Stiu ca parerea ta este corecta. Asa cum esti si tu, un om corect. Pup dulceeeeeeeeeee

  5. Alina 3 decembrie 2010 at 15:33 #

    Mariana, sarmalele ocupa primul loc în topul preferinţelor mele culinare. Aşteptam cu nerăbdare să văd reţeta după care le faci şi tu. Pentru că nu mai rezist până la Crăciun, în weekend voi prepara o oală de sarmale la cuptor, însă fără carne (ţin şi eu puţin post :)).
    Te pup şi mult succes în continuare!
    Alina B.

    • retetelemarianei 3 decembrie 2010 at 15:55 #

      Multumesc Alina si ma bucur ca vizitezi blogul meu. Sa le faci cu ciuperci. Sunt excelente. Pup dulce

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 193 other followers

